Totalt bruksareal: 31,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Velkommen til Nydalen Allé 17!
Presentert av Per Henrik Rolfsen i Eiendomsmeglerne.
Dette er en lys og arealeffektiv 1-roms selveierleilighet med sovealkove – perfekt for deg som ønsker en sentral bolig med heis, god standard og nærhet til alt. Leiligheten ligger i byggets 5. etasje og har en smart planløsning med åpen stue-/kjøkkenløsning, soveområde, bad med gulvvarme og god takhøyde. Store vindusflater og fransk balkong gir rikelig med naturlig lys og et luftig preg.
Boligen holder en gjennomgående god standard og har vannbåren radiatorvarme i oppholdsrom, samt elektrisk gulvvarme på bad. Det medfølger i tillegg en romslig bod i kjeller.
Sameiet er veldrevet og bygget har heis, moderne fellesarealer og mulighet for leie av garasjeplass. Leiligheten passer ypperlig som førstegangskjøp, pendlerbolig eller investering.
Nydalen er et populært og pulserende område med alt du trenger i umiddelbar nærhet – matbutikker, treningssentre, kollektivtransport og caféer. Handelshøyskolen BI ligger rett over veien, og Akerselva like ved byr på fine tur- og rekreasjonsmuligheter.
Ta kontakt for visning!
Nydalen Allé 17 har en svært attraktiv beliggenhet midt i hjertet av Nydalen – et område som de siste årene har utviklet seg til å bli en av Oslos mest moderne og levende bydeler. Her bor du i et urbant og innholdsrikt nabolag med en sjelden balanse mellom byliv og rekreasjon, med Akerselva som en naturlig pulsåre rett i nærheten.
Rett over veien ligger Handelshøyskolen BI, som gjør boligen ideell for studenter, pendlere eller som utleieobjekt. I nærområdet finner du alt fra matbutikker, treningssentre og kaffebarer til populære restauranter og bakerier. I tillegg er det kort vei til Storo Storsenter med et bredt utvalg av butikker og servicetilbud.
Området er kjent for sin grønne profil og nærhet til tur- og treningsmuligheter. Akerselva gir deg flotte turstier hele veien til Maridalsvannet eller sentrum, og langs elven finner du grønne lunger, benker, bademuligheter og kunstinstallasjoner.
Nydalen har svært gode kollektivforbindelser med både T-bane, buss og tog i umiddelbar nærhet. T-banen bruker kun 10–12 minutter til Oslo sentrum, og det er enkel tilgang til ringveier for deg med bil.
Kort oppsummert: Her får du en sentral og urban tilværelse med nærhet til natur, utdanning og storbyliv – alt rett utenfor døren.
Eiendommen inneholder:
1.etasje: Entré, bad og stue/kjøkken.
I tillegg disponerer leiligheten en kjellerbod på 5kvm.
Entré
Lys og funksjonell entré med plass til oppbevaring av yttertøy og sko. Her er det plass til garderobeløsning eller knagger etter ønske. Leiligheten har gjennomgående moderne overflater og god takhøyde, noe som bidrar til et luftig og innbydende førsteinntrykk.
Stue
Åpen og lys stue med god plass til både sofakrok, spisebord og mediemøbler. Store vindusflater slipper inn godt med dagslys og gir en romslig følelse. Den åpne løsningen mot kjøkkenet skaper en sosial og praktisk sone.
Kjøkken
Kjøkkenet ligger i åpen løsning mot stue og er innredet med slette, moderne fronter og god skap- og benkeplass. Det er integrerte hvitevarer som platetopp, stekeovn og oppvaskmaskin. Ventilator er tilkoblet avtrekk, og løsningen er godt tilpasset arealet. Kjøkkenet er funksjonelt, effektivt og tidløst utformet.
Sovealkove
Smart plassert sovealkove gir en naturlig og avskjermet soveplass i rommet, med plass til seng og nattbord. Løsningen gir god romutnyttelse og en tydelig soneinndeling.
Bad
Pent, flislagt bad med elektrisk gulvvarme. Rommet er utstyrt med dusj med glassvegger, vegghengt toalett, servant med underskap og speil. Det er opplegg for vaskemaskin og god plassutnyttelse i rommet. Badet fremstår i god teknisk stand iht. tilstandsrapporten.
Bod
Det medfølger en romslig bod i kjeller med god lagringskapasitet – ideell for sesongutstyr, dekk eller ekstra eiendeler.
Se full oversikt over tilstandsgrad i vedlagt tilstandsrapport. Det anbefales å sette seg godt inn i denne før budgivning.
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med Eiendomsmeglerne-skilt ved fellesvisning.
Til Sameiet hører ingen egne garasjeplasser, og det medfølger således ikke parkering til bruksenheten. Sameiet har tinglyst rett til garasjeplasser i Nydalen P-hus parkeringsanlegg under Solsiden. Det er etablert ladeinfrastruktur for elbil i garasjeanlegget via Solsiden Utomhussameie, som sameiet er en del av.
Det er også offentlig gateparkering i området etter gjeldende bestemmelser.
-For leie av garasjeplass ta kontakt med Avantor, mail: kundesenter@avantor.no
-Systemnøkler til fellesarealer bestilles via styret
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f.eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Svar: Ja
Kommentar: Har aldri bodd i leiligheten. Leietaker har ikke informert eller sendt klage på disse.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 2:
VÅTROM
Ventilasjon
Avtrekkseffekten ble testet ved hjelp av et papir, og effekten vurderes til å ikke være tilstrekkelig. Utilstrekkelig ventilasjon kan medføre økt fuktbelastning og redusert luftkvalitet.
Sanitærutstyr / innredning
Drenering fra innebygget sisterne er ikke registrert. Eventuell fukt i konstruksjonen vil derfor kunne medføre skader over tid før det oppdages.
Overflater gulv
Riss/sprekker i flisfuger observert i dusjsonen. Kan være en indikasjon på utettheter i våtrommets tettesjikt. Skade bør utbedres.
Membran, tettesjikt og overgang til sluk.
Tettesjiktet har en alder som tilsier at restlevetiden er usikker. Rommets lekkasjesikkerhet kan derfor ikke verifiseres, eventuelt bør nytt tettesjikt etableres.
KJØKKEN
Vannrør
Vannrørene er ikke plugget mot varerør. Av denne grunn kan eventuelt lekkasjevann fra rør-i-rør system forårsake følgeskader. Det er ikke montert automatisk lekkasjestopper for å begrense eventuelle lekkasjer fra vanninstallasjoner.
ØVRIGE ROM
Overflater gulv
Det registreres stedvise riper/hakk/merker i gulvets overflatemateriale. Tiltak kan iverksettes ved behov.
DØRER OG VINDUER
Vinduer
Det registreres knekt vindusvrider på et vindu i stue/kjøkken. Vinduet har dermed begrenset åpne/lukkefunksjon. Vindusvisker bør skiftes.
TG IU:
VÅTROM
Fukt i tilliggende konstruksjoner
På grunn av plassering av det som vurderes å være en sjakt (brannskiller) samt våtrommets utforming og bruk er det ikke praktisk mulig å gjennomføre hulltaking og fuktmåling i de mest fuktutsatte delene av våtsonen, som erfaringsmessig er områdene der skader forekommer.
Hulltaking og fuktmåling i lukkede konstruksjoner er derfor ikke utført. Det ble derimot gjennomført et overflatesøk med fuktindikator, uten at det ble påvist indikasjoner som tyder på fuktskader.
TEKNISKE ANLEGG, VVS ANLEGG (SJEKKPUNKTER UTOVER DET SOM ER INKLUDERT I ANDRE ROM)
Ventilasjon
Anlegget er felles for bygningen. Bygningsdelen er ikke undersøkt.
Stakeluke
Avløpsrørene er skjult og eventuell stakeluke er ikke lokalisert.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Boligbygg over 9 etasjer, samt kjeller. Bygningen har støpt gulv mot grunn. Grunnmur av betong. Bærende vegger og etasjeskillere i hovedsak av betong. Yttervegger består av teglstein og liggende panel. Taket er tilnærmet flatt og tekket med membran/takpapp (Taket er ikke besiktiget).
Leiligheten har slett entrédør med brannklasse B30 og lydklasse 35dB. Vinduer og balkongdør fra byggeår med karmer av tre og to-lags glass.
Denne tomten er eiet.
1259,00 kvm.
Midlertidig brukstillatelse. Midlertidig brukstillatelse gjelder for bygg 3.
Midlertidig brukstillatelse. Midlertidig brukstillatelse gjelder for Næringslokaler bygg 3.
Leiligheten er en selveier og det er full adgang til både korttids- og langtidsutleie, med mindre annet er vedtatt i sameiet. Det foreligger ingen krav om styregodkjenning ved utleie.
I henhold til sameiets vedtekter § 3 skal det ved utleie gis skriftlig melding til styret med navn på leietaker.
Boligen er oppvarmet med vannbåren varme til radiatorer. Elektrisk gulvvarme på bad.
Energikarakter: D - Grønn
Prisantydning kr 3 890 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
102 500,00,- (Dokumentavgift)
260,00,- (Pantattest kjøper)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument)
545,00,- (Tingl.gebyr skjøte)
9 950,00,- (Boligkjøperpakken Gjensidige (Valgfritt))
_______________________________________________________
4 003 800,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 1 841,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
Kabel-TV og internett, Varmtvann, fyring, trappevask, vaktmester, byggforsikring, kommunale avgifter.
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter er inkludert i andel fellesutgifter.
Andel fellesgjeld er kr. 0,- pr. 31.12.2024.
Selskapets totale gjeld er kr.
0,- pr.
31.12.2024.
Andel fellesformue utgjør kr. 5 137,- pr. 31.12.2024.
Ingen lån registrert på selskap.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Primær formuesverdi kr. 882 879,00.
Sekundær formuesverdi kr. 3 531 517,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
Solsiden 3 og 5 Eierseksjonssameie, Orgnr: 991 998 365
Forretningsfører: OBOS Eiendomsforvaltning AS
Sameiet består av 107 boligseksjoner og 3 næringsseksjoner. Den aktuelle seksjonen har sameiebrøk 25/4919
Det er ikke vedtektsbestemt forkjøpsrett.
Det praktiseres ikke styregodkjennelse.
Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring med polisenr. 3213162.
Årsregnskapet for forrige periode (2024) viser:
Driftsinntekter kr. 3 915 236,-
Driftskostnader kr. -4 181 923,-
Årsresultat kr. -248 203,-
Budsjett for 2025 viser et overskudd på kr. 298 100,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Vedtekter og husordensregler følger som vedlegg til salgsoppgaven.
Gjennomførte tiltak:
2023
– Bytte av ringetablå og hoveddør i Nydalen Allé 17.
2024
– Bytte av ringetablå i Nydalen Allé 21.
– Reparasjon og utbedring av dører og låssystemer, spesielt ved overgangen mellom heis og garasje.
– Utskiftning av defekte ventilasjonsvifter i 23 leiligheter (koordinert og forskuttert av sameiet).
– Brannteknisk oppgradering av bodområdet i P2, inkludert dørpumper og brannmagnet, delvis finansiert med kommunalt tilskudd (41,4 %).
– Spyling av avløpsrør etter tilbakeslag av vann i NA21.
– Utbedringer etter heiskontroll gjennomført av Oslo Heiskontroll.
2025
– Utskiftning av brannpanel i regi av Solsiden Utomhussameie.
Planlagte tiltak:
2025 og fremover
– Jevnlig rørspyling i bygget, etter anbefaling fra styret og årsmøtevedtak.
– Kvartalsvis vedlikehold og kontroll av boddør i P2.
For mer informasjon om gjennomførte og kommende tiltak vises det til gjeldende dokumenter som følger salgsoppgaven – herunder tilstandsrapport, årsrapport og protokoll fra årsmøte 2025.
Dyrehold er tillatt. Dyrehold skal ikke være til sjenanse for naboene. Ordensregler for Solsiden Utomhus er styrende for båndtvang, etterlatenskaper, etc.
Eiendommen er regulert til boligbebyggelse, forretning/kontor, bevertning, tjenesteyting, offentlig kjørebane/veigrunn, offentlig gang-/sykkelvei, felles garasjeanlegg og grøntarealer iht. gjeldende reguleringsplaner for området. Reguleringskartet er sammenstilt av Plan- og bygningsetaten og viser dagens terreng- og tomtesituasjon (ref. reguleringskart datert 25.06.2025).
Eiendommen ligger i område for nåværende bebyggelse og anlegg, eksisterende grønnstruktur og hensynssoner for naturmangfold og samordnet utvikling iht. kommuneplan for Oslo kommune 2015–2030.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. eierseksjonsloven § 31 har sameiet legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 419512, tgl. 24.05.2007 - Seksjonering
SNR: 35
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 25 / 4919
Dnr. 397933, tgl. 24.08.2006 - Erklæring/avtale
Erklæring inneholder bestemmelser om disposisjonsrett til arealer, tekniske installasjoner, rett til adkomst for drift og vedlikehold. Rettighet for Nydalen Energisentral til installasjon og levering av fjernvarme.
Med flere bestemmelser
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 398000, tgl. 24.08.2006 - Erklæring/avtale
Gjelder plikt til å varsle Kommunen ved evt. bygge- og gravearbeid på grunn av forurensede masser.Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo Kommune
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Det gjøres oppmerksom på at kjøpers bank vil få prioritet etter disse heftelsene.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet boligselgerforsikring.
Sammen med Gjensidige har vi skreddersydd et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Pakken inkluderer bl.a. husforsikring, innboforsikring Pluss, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet.
Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne Boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/Boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for Boligkjøperpakken og Boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Sameiet kan pålegge salg / tvangssalg av seksjonen som er ervervet i strid med denne bestemmelsen.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Eiendomsmeglerne sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Kontakt din megler og vi setter deg i kontakt med finansiell rådgiver.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eiendommens adresse er Nydalen allé 17.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 77, bnr. 383, snr. 35 i Oslo.
Sameiebrøk: .
Vårt oppdragsnummer er 202250063.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,250 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Tilrettelegging: 14 900,00
Visninger/overtakelse: 3 500,00
Oppgjørshonorar: 7 950,00
Markedspakke: 21 900,00
Utleggsgebyr: 3 900,00
Kontroll hjemmel og heftelser: 1 800,00
Meglers vederlag er avtalt til kr 103 400,
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.)
Ansvarlig megler er Per Henrik Rolfsen / +47 91 37 28 35 / per@eiendomsmeglerne.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Devikveien 11 B, 1394 NESBRU. Org. nr. 932862484.
Eiendomsmegler MNEF / Salgsleder / Fagansvarlig
+47 913 72 835per@eiendomsmeglerne.no