Salgsprosessen
Under befaringen får du muligheten til å fremheve det du verdsetter høyest ved boligen din, samt legge frem det du mener er viktig å inkludere i markedsføringen. Megleren identifiserer både muligheter og utfordringer, og vurderer hvilke målgrupper som er mest aktuelle. Våre erfarne og lokalkjente eiendomsmeglere vil utarbeide en strategi og fremdriftsplan som vil fremheve boligen din på best mulig måte. Deretter skreddersys salgsporsessen for å møte dine behov, og megleren presenterer den anbefalte strategien for salget.
Vi hjelper deg gjennom hele klargjøringsprosessen. Vi tar oss av alt av booking av styling og fotografering, og samarbeider med dyktige takstmenn for å sikre at mulige kjøpere får den informasjonen de trenger for å by på eiendommen. Med vår ekspertise og erfaring kan du være trygg på at din eiendom blir profesjonelt ivaretatt gjennom hele prosessen.
Hver eiendom har sine egne særtrekk, og vi tilpasser alltid markedsføringen til hver bolig. Meglerne våre har solid erfaring og god kjennskap til lokalområdet, og vil legge en strategi for å nå ut til de riktige målgruppene, også i flere geografiske områder samtidig. Når interessenter besøker våre boligannonser legger de igjen digitale spor. Derfor vet vi hvem som er på utkikk etter bolig og hva de er interessert i. Med presis markedsføring sørger vi for at annonsen din når de rette personene. Vi treffer kjøperne uansett hvor de er – på sosiale medier som Facebook og Instagram, eller på ulike nettsider, både lokale og nasjonale aviser. Vi kan også tilpasse budskapet til forskjellige målgrupper. Ved å skreddersy budskapet til de mest relevante kjøperne, øker vi sjansen for å få flere til å komme på visning
Visningen er kjøpers første fysiske møte med boligen din, og det er derfor svært viktig med et godt førsteinntrykk. En vel gjennomført visning er avgjørende for et godt salg. Vi veileder deg i hvordan du bør klargjøre boligen slik at interessentene får et best mulig førsteinntrykk. Din erfarne og lokalkjente eiendomsmegler vil være godt forberedt for å gi alle visningsdeltakere trygge svar. Dette er avgjørende for at potensielle kjøpere skal forlate visningen med en god følelse. Det er ofte kort tid mellom siste visning og budrunde, og megler er derfor tilgjengelig for spørsmål fra interessenter etter visning.
Inn mot budrunden vil megler sende ut en påminnelse til alle interessenter, samt gjøre seg tilgjengelig for eventuelle spørsmål. Underveis i budrunden er det avgjørende at megler jobber aktivt på telefonen for å sikre god informasjonsflyt, samt senke terskelen for å stille spørsmål. Vi vet at partene er usikre underveis i budrunden, og her er det viktig med erfaring for å styre prosessen med en stødig hånd.
Etter at høyeste bud er akseptert i budrunden, blir det avtalt et kontraktsmøte. Kontrakten sendes først til gjennomlesning for begge parter. Deretter kalles det inn til kontraktsmøte, enten på meglerens kontor eller digitalt etter avtale. Både kjøper og selger vil få tilgang på alle nødvendige dokumenter digitalt etter kontraktsmøtet.
Overtakelsen av en eiendom innebærer at kjøper, selger og ofte en megler møtes for å gjennomgå eiendommen. De kontrollerer eiendommen, leser av strømmen, eventuelt flytter abonnementet, godkjenner utvask, og nøkler overleveres. Alt dokumenteres i den digitale overtakelsesprotokollen. Når protokollen er signert, tinglyses eiendommen på ny eier og oppgjøret utbetales til selger.