
Totalt bruksareal: 42,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 14,0 m²
Svært koselig tømmerhytte ved Spåtind Fjellhotell
Her har du muligheten til å skaffe deg en svært trivelig hytte med sjel og ekte fjellfølelse – beliggende som en del av Spåtind Fjellhotell. Hytta har eget aksjenummer i aksjelaget Spåtind Fritid AS, som står for utvendig vedlikehold, vaktmestertjenester og øvrige felleskostnader. Dette gir et enkelt og bekymringsfritt hytteliv – du kan bare flytte rett inn og nyte fjellet.
Hytta har to soverom med totalt seks sengeplasser, et moderne kjøkken, bad og en koselig stue med peisovn og god takhøyde. De store vinduene slipper inn rikelig med lys og fremhever tømmerkonstruksjonens lune atmosfære. Utenfor finner du en solrik, overbygget terrasse – perfekt for rolige stunder med utsikt mot naturen, eller hyggelige kvelder rundt bålpannen.
Her bor du med skiløypene og naturen rett utenfor døren, og har kort vei til hotellets fasiliteter som svømmehall, restaurant og badstue. En unik kombinasjon av tradisjonell hytteidyll og moderne komfort – denne hytta bør oppleves!
Denne hyggelige hytten ligger flott til rett ved Spåtind Fjellhotell i Synnfjell – et område kjent for sitt gode turterreng og fine skiløyper. Her får du både ro og nærhet til alt du trenger for et aktivt og behagelig opphold på fjellet.
Fra hytta har du direkte tilgang til milevis med preparerte skiløyper som går på kryss og tvers av fjellområdet. Om sommeren byr terrenget på gode turmuligheter, sykkelstier og fiskemuligheter i nærliggende vann.
Her får du en fin kombinasjon av natur, aktivitet og avkobling – et sted som passer like godt for familier, par eller venner som ønsker å tilbringe tid i fjellet.
Kort vei til alt du trenger.
Hytten inneholder : stue, kjøkken, bad og 2 soverom.
Hytta holder en gjennomgående god standard og fremstår som hel og pen, godt ivaretatt gjennom årene. Den er oppført i tømmer, noe som gir en varm og solid atmosfære. Stuen har god takhøyde og peisovn som gir både varme og hyggestemning.
Kjøkkenet er moderne, lyst og praktisk utformet med plass til hyggelige måltider. Badet har flislagt gulv med varmekabler, mens øvrige rom har tregulv, panelovner og to-lags vinduer. Alt bærer preg av godt vedlikehold og jevnlig oppfølging, slik at hytta i dag fremstår som innflyttingsklar og tiltalende – en sjarmerende kombinasjon av tradisjonell tømmerhytte og moderne komfort.
Adkomst fra Oslo til Spåtind Fjellhotell
Spåtind er lett tilgjengelig fra Oslo og ligger omtrent 2,5 til 3 timers kjøring unna, avhengig av trafikk og værforhold.
Turen byr på naturskjønne omgivelser, særlig når du nærmer deg fjellet, hvor du får spektakulær utsikt og en forsmak på den roen som venter.
Vi anbefaler å kjøre bil for maksimal fleksibilitet og for å kunne nyte de vakre omgivelsene på vei opp.
Velkommen til Spåtind!
Gode parkeringsmuligheter like utenfor hytta ved hotellet.
Det er ikke gjennomført noe tilstandsrapport ved hytten, og det anbefales at den undersøkes før eventuelt budgiving om dette er ønskelig,
Hytten ligger på hotelles eiendom som er festet til Statskog, festeavgiften ligger i felleskostnadene.
Hytten kan leies ut, hotellet vil svært gjerne leie denne ut til sine gjester på lik linje med hva de gjør med leilighetene. For mere info kan du kontakte eiendomsmegler.
Boligen er oppvarmet med panelovner, vedfyring og varme i gulv på badet.
Hytten har innlagt strøm, vann og avløp.
Det er ikke foretatt noe tilstandsrapport på hytten, så det er ikke dokumentert hvordan den tekniske løsninger er bygget opp.
Ved spørsmål kan dette besvares av selger.
Prisantydning kr 1 390 000,-
Andel fellesgjeld kr 0,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
260,00,- (Pantattest kjøper)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument )
545,00,- (Tingl.gebyr)
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger kr 1 391 350,-
Kr. 2 448,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
Forsikring
Kommunale avgifter
Strøm
Fellesarealer
Vedlikehold
Internett
Brøyting,
Vaktmester
Renhold
Festeavgift
Brannvern
Regnskapsføring
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale gebyrer ligger i felleskostnaden.
Andel fellesgjeld er kr. 0,- pr. 07.11.2025.
Selskapets totale gjeld er kr. 0,- pr. 07.11.2025.
Aksjelaget Spåtind Fritid AS
Det er ingen forkjøpsrett.
Eiendommen er forsikret i Fremtind Forsikring AS med polisenr. 28606308.
Dyrehold er tillatt dersom det ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Hytten overtas fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Hytten selges uten inventar, men selger er villig til å se på en løsning der inventar kan selges etter avtale, dette avtales etter budaksept.
I salgsoppgaven finner du NEF sin standardliste «Oversikt over løsøre og tilbehør». Listen gjelder med mindre annet er særskilt oppgitt i salgsoppgaven. Dersom noe som står på listen ikke finnes på eiendommen, følger det heller ikke med. Med mindre annet er opplyst, medfølger integrerte hvitevarer på kjøkken. Alt løsøre og utstyr som medfølger overdras uten garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Kjøper må påregne at det kan være hull og merker etter innredning eller utstyr som ikke følger med.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Eiendomsmeglerne sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på foretakets hjemmeside.
Eiendommens adresse er Synnfjellvegen 1879 - Hytte 12.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 148, bnr. 8 i Nordre Land.
Vårt oppdragsnummer er 202250256.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Fastpris 40 000 inkl. mva
Tilrettelegging: 14 900,00
Oppgjørshonorar: 7 950,00
Markedspakke: 21 900,00
Utleggsgebyr: 3 900,00
Meglers vederlag er avtalt til ,
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.). For ordens skyld gjøres det oppmerksom på at Hjem.no eies av eiendomsmeglingsforetakene og oppdragstaker kan ha en mindre aksjepost i eierselskapet Bomega AS.
Ansvarlig megler er Ole-Ivar Bjørkamo / +47 41 48 10 00 / oib@eiendomsmeglerne.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Lensmannslia 4, 1386 ASKER. Org. nr. 932862484.