
Totalt bruksareal: 183,0 m²
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Velkommen til Glassverkvegen 51 – en eiendom med sjarm, plass og stort potensial! Her får du en romslig enebolig over to plan, et praktisk hytteanneks, garasje/verksted og flere sportsboder, alt beliggende på en solrik og romslig tomt i et rolig og etablert boligområde i Hurdal.
Boligen har en funksjonell planløsning med stue, kjøkken, entré og soverom i hovedetasjen, samt bad/vaskerom, toalettrom og kjellerstue i underetasjen. Annekset inneholder kjøkken, stue, bad og soverom, og har en overbygd terrasse som gir en hyggelig uteplass, perfekt som gjestehus, ungdomsdel eller hobbyrom.
Eiendommen har vedfyring og elektriske varmekilder, varmtvannsbereder, samt elektrisk anlegg med automatsikringer. Konstruksjonen er i tre på grunnmur av betong og murblokker, med metalltak og trekledning som gir et klassisk preg.
Her får du en eiendom med solid hovedkonstruksjon, varierte bruksrom og store utviklingsmuligheter. Med oppgraderinger og personlig preg kan dette bli et flott hjem i naturskjønne omgivelser – et sted med sjarm, rom og et stort potensial for fremtiden.
Hytta har en idyllisk beliggenhet i Glassverkvegen 51 i Hurdal, omgitt av vakker natur og rolige omgivelser. Her er du tilbaketrukket, men likevel med kort vei til Hurdal sentrum, hvor du finner dagligvarebutikker, servicetilbud og gode bussforbindelser.
Området er kjent for sine gode solforhold, uteområdene inviterer til lange, lyse ettermiddager og kvelder ute. Med skogen rett utenfor døren er det rikelig med turmuligheter året rundt, og i nærområdet finner du både badeplasser, fiskevann og flotte stier. Vinterstid byr Hurdal på flotte skiløyper og alpinbakker, noe som gjør beliggenheten perfekt for den som ønsker en fritidsbolig med tilgang til varierte aktiviteter gjennom alle årstider. Samtidig er området fredelig, noe som gir en trygg og behagelig atmosfære – et ideelt sted for både hvile og rekreasjon.
Boligen går over to plan og har en praktisk og funksjonell planløsning.I kjelleretasjen finner man trapperom/kjellerstue, påbygget bad/vaskerom og toalettrom.I første etasje ligger entré, gang/trapperom, kjøkken, stue og soverom, alt samlet på ett plan med enkel adkomst.
På eiendommen står også et frittstående anneks som inneholder entré, påbygget toalettrom/bad, kjøkken, stue og soverom, samt en overbygd terrasse som gir en trivelig uteplass.
Det finnes i tillegg garasje/verksted og bod/skjul, som gir gode lagringsmuligheter og plass til hobby eller oppbevaring.
Eiendommen har en moden, men jevn standard med elementer fra ulike oppgraderingsperioder. Den bærer preg av normal alder og bruksslitasje, men fremstår som et godt utgangspunkt for videre oppussing og modernisering. Her får du muligheten til å sette ditt eget preg på en bolig med gode planløsninger og solide hovedkonstruksjoner.
Overflatene i boligen består i hovedsak av malte og tapetserte vegger, malte himlinger og gulv med belegg og tregulv.
Eiendommen har adkomst fra kommunal vei via innkjørsel fra Glassverkvegen, kun kort vei fra Hurdal sentrum.
Parkering på egen eiendom.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema:
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
Oppsummering av tilstandsraport:
TG2
Bygningsmessige forhold
Tekniske installasjoner
Innvendige forhold
Våtrom og kjøkken
TG3
Våtrom – Bad/vaskerom
Se vedlagt tilstandsrapport for mer informasjon.
Boligen er oppført i trekonstruksjon på grunnmur av betong og murblokker. Yttervegger er kledd med stående trekledning, og taket har platetak av metall. Vinduer er av treverk med isolerglass, og boligen har etasjeskiller i trebjelkelag. Konstruksjonen er typisk for byggeåret og fremstår som solid, men med aldersrelaterte tegn til slitasje.
Denne tomten er eiet. 3368,40 kvm.
Ferdigattest finnes. Se vedlegg i salgsoppgave.
Det er ikke kjent at det foreligger offentligrettslige regler som er til hinder for at hele eiendommen leies ut. Ved utleie av hele boligen gjør vi oppmerksom på eventuell skatt av leieinntekter, og mulig gevinstbeskatning ved et senere salg.
Boligen varmes opp med vedfyring via peisovn, samt elektriske varmekilder.
Energikarakter MANGLER: F - Gul
Energiforbruk foregående år var MANGLER7 137 kwh.
Energiforbruket er opplyst av selger og vil variere fra husstand til husstand.
Boligen har elektrisk anlegg med automatsikringer, varmtvannsbereder, ventilasjonsløsning, samt vann- og avløpsopplegg. Det er hovedstoppekran installert, og anlegget har normal alder og slitasje i forhold til byggets oppføringsår.
Prisantydning kr 3 450 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
86 250,00,- (Dokumentavgift)
260,00,- (Pantattest kjøper)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument)
545,00,- (Tingl.gebyr skjøte)
19 900,00,- (Boligkjøperpakken Gjensidige)
19 900,00,- (Boligkjøperpakken Gjensidige (1))
_______________________________________________________
3 577 400,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 19 787,- for 2024.
I Hurdal kommune er eiendomsskatten 2,5 promille på bolig og fritidseiendommer.
Eiendommen er forsikret i Gjensidige Skadeforsikring med polisenr. 95368758.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp via private stikkanlegg. Privat vei som vedlikeholdes av brukerne.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i eiendommen som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr.
Dnr. 244128, tgl. 01.01.2024 - Omnummerering ved kommuneendring
Omnummerering ved kommuneendring
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Løsøre og tilbehør kan avtales med selger.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet Boligselgerforsikring levert av Gjensidige. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 14 000 000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Eiendomsmeglerne sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget.
Eiendommens adresse er Glassverkvegen 51.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 16, bnr. 54 i Hurdal.
Vårt oppdragsnummer er 202250217.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 2,400 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Tilrettelegging: 14 900,00
Visninger/overtakelse: 3 500,00
Oppgjørshonorar: 7 950,00
Markedspakke: 21 900,00
Utleggsgebyr: 3 900,00
Kontroll hjemmel og heftelser: 1 800,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.). For ordens skyld gjøres det oppmerksom på at Hjem.no eies av eiendomsmeglingsforetakene og oppdragstaker kan ha en mindre aksjepost i eierselskapet Bomega AS.
Ansvarlig megler er Ole-Ivar Bjørkamo / +47 41 48 10 00 / oib@eiendomsmeglerne.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Lensmannslia 4, 1386 ASKER. Org. nr. 932862484.