
Totalt bruksareal: 38,0 m²
Velkommen til en særegen aksjeleilighet med unik beliggenhet på Spåtind Fjellhotell!
Leilighet 215/217 ligger i andre etasje og byr på nydelig utsikt mot de vakre uteområdene – her er veien kort rett ut i fjellnaturen.
Planløsningen er gjennomtenkt og praktisk, med kjøkken, bad, stue og soverom. Kjøkkenet er moderne og tilpasset den rolige fjellstilen, noe som skaper en lun og avslappende atmosfære. Store vindusflater gir godt lysinnslipp og en åpen romfølelse som gjør denne leiligheten spesiell.
Stuen er romslig og har panoramautsikt mot fjellene og alpinbakken – et syn du aldri blir lei av. Her kan du virkelig slappe av etter en dag i de 32 mil lange langrennsløypene, en frisk sykkeltur eller en fjelltur i nærområdet.
Som en del av Spåtind Fjellhotell får du tilgang til en rekke fasiliteter: nyt måltider i hotellets restaurant, møt andre i lobbyen, ta en svømmetur i bassenget eller kos deg med en runde biljard. Hotellet har også et stort felleskjøkken – perfekt for å lage mat og dele hyggelige stunder med naboer eller venner.
Kjøp av møbler og inventar kan avtales direkte med selger.
Med sin flotte beliggenhet, smarte løsninger og nærhet til hotellets tilbud, er dette en fritidsbolig som kombinerer fjellets ro med moderne komfort.
Opplev stillheten – og la fjellet gjøre resten.
Spåtind Fjellhotell er plassert i hjertet av Synnfjell, midt mellom Valdres og Lillehammer, byr Spåtind Fjellhotell på en uforglemmelig opplevelse i spektakulære omgivelser. Her kan du nyte panoramautsikt over vakre fjelltopper, krystallklare vann og endeløse vidder. Enten du søker eventyr eller stillhet, er dette stedet hvor du finner balansen.
Vinteren på Spåtind er som et postkort: kritthvite løyper som strekker seg milevis inn i fjellheimen, perfekt for både langrenn og alpint. Om sommeren forvandles området til et paradis for fotturer, sykling og fiske. Hotellets beliggenhet ved Spåtindtoppen (1414 moh.) gir enkel tilgang til noen av Norges mest imponerende naturopplevelser.
Med kun en kort kjøretur fra Oslo og andre østlandsbyer, er Spåtind Fjellhotell både lett tilgjengelig og tilbaketrukket nok til å gi deg følelsen av å være langt unna hverdagens mas. Her venter en unik kombinasjon av villmark og velvære – perfekt for familier, par eller grupper som søker noe helt spesielt.
Opplev stillheten. Opplev naturen. Opplev Spåtind.
Velkommen til fjells!
Leiligheten består soverom, bad og en åpen stue- og kjøkkenløsning.
Adkomst fra Oslo til Spåtind Fjellhotell
Spåtind Fjellhotell er lett tilgjengelig fra Oslo og ligger omtrent 2,5 til 3 timers kjøring unna, avhengig av trafikk og værforhold.
Turen byr på naturskjønne omgivelser, særlig når du nærmer deg fjellet, hvor du får spektakulær utsikt og en forsmak på den roen som venter.
Vi anbefaler å kjøre bil for maksimal fleksibilitet og for å kunne nyte de vakre omgivelsene på vei opp til hotellet.
Velkommen til Spåtind – enkelt å komme til, vanskelig å reise fra!
Rikelig med parkeringsmuligheter rett utenfor, og elbilladere er tilgjengelig ved hotellet.
Det er ikke foretatt tilstandsraport.
Denne tomten er festet.
Festeavtalen ligger på hotellet og andel festeavgift betales i gjennom felleskostnader.
Enheten er godkjent som boenhet og kan leies ut. Spåtind Fjellhotell har en organisert utleieløsning som er fornuftig for eier av leilighetene. All utleie skal gå i gjennom hotellet. Spør gjerne eiendomsmegler ved spørsmål.
Boligen er oppvarmet med varmekabler på badet, ellers panelovner.
Prisantydning kr 1 490 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
260,00,- (Pantattest kjøper)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL)
545,00,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte)
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 1 491 350,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. ,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 2 731,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
Forsikring
Komm. avgifter
Strøm
Fellesarealer
Vedlikehold
Internett
Brøyting
Vaktmester
Renhold
Festeavgift
Brannvern
Regnskapsføring
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter betales via felleskostnader.
Leiligheten er en aksjeleilighet.
Forretningsfører: Aspia Accountor AS
Det er ikke vedtektsbestemt forkjøpsrett.
Eiendommen er forsikret i Fremtind Forsikring AS med polisenr. 28606308.
Se vedlegg for innhold.
Dyrehold er tillatt dersom det ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Alt av møblement og innredning kan kjøpes om det er ønskelig.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Eiendomsmeglerne sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på foretakets hjemmeside.
Eiendommens adresse er Synnfjellvegen 1879 - Leilighet 215/217.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 148, bnr. 8 i Nordre Land.
Vårt oppdragsnummer er 202250163.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 2,500 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Tilrettelegging: 14 900,00
Visninger/overtakelse: 3 500,00
Oppgjørshonorar: 7 950,00
Markedspakke: 21 900,00
Utleggsgebyr: 3 900,00
Kontroll hjemmel og heftelser: 1 800,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.)
Ansvarlig megler er Ole-Ivar Bjørkamo / +47 41 48 10 00 / oib@eiendomsmeglerne.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Lensmannslia 4, 1386 ASKER. Org. nr. 932862484.