Totalt bruksareal: 340,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 60,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Velkommen til Brusestien 8 – en innholdsrik enebolig med mye potensial beliggende på idylliske Årnes.
Dette er et flott hjem for deg som søker en stor familiebolig med sjarm og muligheter til å sette ditt eget preg.
Eneboligen er oppført i 1982 og har en solid konstruksjon av lettklinkerblokker (Leca) bekledd med teglsten og trekonstruksjoner med skråhimling, som gir en åpen og luftig atmosfære.
Her får du også en integrert dobbelgarasje med støpt dekke og god oppbevaringsplass, perfekt for både biler og utstyr.
Taket ble oppgradert i 2006 med ny taktekking, renner og beslag, noe som sikrer god holdbarhet i mange år fremover.
Boligen byr på en stor terrasse på 54 m² med skiferheller, fliser og utepeis – et perfekt sted for late sommerkvelder og koselige sammenkomster.
Det overbygde inngangspartiet gir et innbydende førsteinntrykk, og de utvendige trappene i betong og fliser skaper en helhetlig stil.
Brusestien 8 ligger i et fredelig og familievennlig boligområde på Årnes i Nes kommune, Viken fylke.
Årnes er et populært tettsted med nærhet til vakker natur, samtidig som det har en sentral beliggenhet med gode forbindelser til både Oslo og Gardermoen.
Eiendommen ligger i et etablert nabolag med ingen gjennomgangstrafikk, noe som gir en trygg og rolig atmosfære og som er perfekt for barnefamilier.
Du har kort vei til dagligvarebutikker, skoler, barnehager og andre nødvendige fasiliteter. Årnes sentrum er kun en kort kjøretur unna, hvor du finner et variert utvalg av butikker, spisesteder, treningssentre og kulturtilbud.
For pendlere er beliggenheten ideell med gode kollektivforbindelser, blant annet togforbindelse fra Årnes stasjon som tar deg til Oslo på omtrent 45 minutter. Det er også enkel tilgang til hovedveier som gjør bilpendling til større byer lettvint.
Området rundt byr på flotte tur- og friluftsmuligheter, med elva Glomma og grønne skogsområder som inviterer til rekreasjon og utendørsaktiviteter året rundt. Dette gjør Brusestien 8 til et flott sted å bo for deg som ønsker en kombinasjon av landlig ro og byens bekvemmeligheter.
Boligen inneholder:
1. etasje: Gang/trapperom, kjøkken med spiseplass, toalettrom, spisestue, stue, 3 soverom, gang, bad og kott.
Underetasjen: Vindfang, hall, gang, bod, vaskerom, bad, entrè og 2 disponible rom.
Praktikandel: Gang, kjøkken, stue og soverom.
Garasje/utvendig bod: Dobbel garasje i underetasje og utvendig bod i 1 etg.
Innvendig finner du en kombinasjon av parkett, fliser og laminat på gulv, samt en variert miks av Trysil-panel, tapet og malte flater på veggene.
Himlingen består av eik panel og malte flater som gir rommene et varmt og lunt uttrykk.
Boligen har også en stemningsfull peisovn i stuen som skaper ekstra hygge på kalde vinterdager.
Med hele tre bad, hvorav ett er oppgradert med smøremembran og nytt sluk, samt et vaskerom, er det rikelig med plass til hele familien. Våtrommene har behov for oppgradering for å møte dagens standarder, men her har du muligheten til å forme ditt drømmebad.
Kjøkkenet i første etasje er utstyrt med profilerte fronter, integrerte hvitevarer og kjøkkenventilator med avtrekk, mens underetasjen har en praktisk minikjøkkenløsning som kan være ideell for gjester.
Praktikandel har også eget kjøkken og separat ventilator – perfekt for familiemedlemmer som ønsker mer privatliv.
Dette er en eiendom med mye potensial for deg som ønsker en stor enebolig med muligheter for å oppgradere og sette eget preg.
Boligen har en svært fleksibel planløsning som passer utmerket både om man har tenåringer eller barn i hus, eller om man ønsker god plass i hverdagen. Med flere stuer og egen dedikert spisestue frigjør man godt med plass i hverdagen til ønskede møbler og bruk
Her kan du skape drømmehjemmet ditt i rolige og naturskjønne omgivelser på Årnes!
Fra Årnes sentrum:
Kjør mot sørvest på Øvre Hagaveg mot Bekkelia
3,5 km Sving til venstre og inn på Fjellfotvegen
450 m Sving til høyre og inn på Røsslyngvegen
130 m Sving til høyre og inn på Bregnesletta
32 m Sving til høyre og inn på Brusestien og huset ligger innerst til venstre i veien.
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med visningsskilt ved fellesvisning.
I garasje, samt oppstillingsplass på egen tomt.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
- Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller
soppskader?
Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Hvis nei, gå til punkt 3.
Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller lignende?
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Hvis nei, gå til punkt 14.
Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Kjenner du til om ufaglærte har utført arbeider som normalt bør utføres av faglærte personer utover det
som er nevnt tidligere (f.eks. på drenering, murerarbeid, tømrerarbeid etc.)?
Selges eiendommen med utleiedel, leilighet eller hybel eller lignende?
20.1 Hvis ja, er rommene som benyttes til ovennevnte godkjent til beboelse (rom til varig opphold) av bygningsmyndighetene?
Kjenner du til om det er foretatt radonmåling?
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 2: Avvik som kan kreve tiltak.
TG2: Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak.
TG 3:
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING OG ROMBENEVNELSE:
Det foreligger ikke tegninger.
Ombygget fra opprinnelig løsning.
Fyrrom er omdefinert og innredet som et P-rom. Rommet er opplyst om å være fyrrom, dette er en bruksendring som krever søknad/godkjenning. Det er ikke søkt om en slik endring.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Denne tomten er eiet.
836,40 kvm.
Det foreligger midlertidig brukstillatelse datert 14.09.1982 I henhold til plan- og bygningsloven § 21-10 (5) utstedes det ikke lengre ferdigattest for tiltak det er søkt om før 1/1-98. Dette innebærer at byggverkene lovlig kan brukes og omsettes uten at det foreligger ferdigattest. Det betyr imidlertid ikke at ulovlige bygde tiltak blir lovlige.
Det gjøres oppmerksom på at innredede praktikandel i kjeller ikke er godkjent av kommunen som egen separat bodel. Det er uklart om de aktuelle rommene oppfyller tekniske krav slik at de kan godkjennes fsom egen boden om dette er ønske, da etter gjeldene tekniske forskrift bl.a. til rømningsveier og lys. Kjøper bærer selv ansvaret for å søke godkjenning, og utføre nødvendige arbeider, dersom man ønsker å bruke disse rommene som utleiedel.
Boligen er oppvarmet med vedfyring i 2 rom, ellers gulvvarme og panelovner.
Energikarakter: G - Rød
Energiforbruk foregående år var 27 490 kwh.
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 5 950 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
148 750,00,- (Dokumentavgift)
240,00,- (Pantattest kjøper)
500,00,- (Tingl.gebyr pantedokument)
500,00,- (Tingl.gebyr skjøte)
_______________________________________________________
6 099 990,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 20 310,- for 2023.
Kr 5146,00 for 2023.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Eiendommen er forsikret i Gjensidige Skadeforsikring med polisenr. 90728835.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i eiendommen som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende tilbehør medfølger handelen:
(spesifiser særlig om hvitevarer, lamper, fastmonterte hyller.)
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet boligselgerforsikring.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside på www.eiendomsmeglerne.no. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Ole-Ivar Bjørkamo per e-post oib@eiendomsmeglerne.no eller sms: +47 41 48 10 00. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at hvis det foreligger vesentlig mislighold som bl.a. gir selger rett til å heve når det er gått 30 dager fra avtalt betalingstid, kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Eiendomsmeglerne sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eier er Kjell Egil Horgmo.
Eiendommens adresse er Brusestien 8.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 175, bnr. 267 i Nes.
Vårt oppdragsnummer er 202240013.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,000 % av salgssummen inkl. mva
Tilrettelegging: 14 900,00
Visninger/overtakelse: 3 000,00
Oppgjørshonorar: 5 850,00
Sikkerhetsstillelse: 1 567,00
Markedspakke: 19 900,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglers vederlag er avtalt til ,
Ansvarlig megler er Ole-Ivar Bjørkamo / +47 41 48 10 00/ oib@eiendomsmeglerne.no.